Mit is takar tulajdonképpen a sokak által emlegetett SEO kifejezés? A SEO (Search Engine Optimalization) vagy keresőoptimalizálás, az a folyamat, amellyel a keresőmotorokban történő megjelenéseinket tudjuk javítani. Fontos kiemelni, hogy itt az organikus, tehát a nem fizetett megjelenésekről beszélünk.
A keresőoptimalizálás folyamata előtt nem árt kulcsszókutatást végezni, amely során meghatározzuk azt az 1-2 kulcsszót, amire fel fogjuk építeni az oldalunk tartalmát. Ezek lesznek azok a kulcsszavak, amelyekre, ha a felhasználó rákeres, akkor azt szeretnénk, ha a mi oldalunk minél előrébb jelenne meg a találatok között.
A keresőoptimalizálásnak ezt követően 3 fő folyamata van, ami meghatározza az eredményeinket és a keresőkben (például Google) elfoglalt helyünket az adott kulcsszóra.
A technikai SEO az alapja a keresőoptimalizálásnak. Ezen belül az oldal betöltési sebességén, illetve annak felépítésén kell dolgoznunk, valamint ki kell alakítanunk a mobilbarát felületet. Azt, hogy a felsorolt paraméterek szempontjából mennyire megfelelő az oldalunk a Google PageSpeed Insights (https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/) segítségével az alábbi linken tudod tesztelni. Itt érdemes addig dolgozni az oldalon, amíg a zöld kategóriába nem kerülünk mind desktop mind mobil nézetben. Szerencsére a Google konkrétan megjelöli, hogy hol szükséges a fejlesztés, így célzottan tudunk tenni az oldalunk jobb értékeiért.
A következő lépcsőfok a tartalmi SEO, ahol az alábbiakra érdemes odafigyelni és ha módunkban áll, akkor alkalmazni:A weboldal címében (meta title) 1x szerepeljen a választott kulcsszó
-
- A kulcsszó szerepeljen az URL címben
- A tartalom legyen jól és logikusan tagolt. Alkalmazzunk címsorokat és a H1-ben lehetőleg szerepeljen a kulcsszó
- A képek alt leírását se hagyd üresen! Töltsd ki és amennyiben az engedi szerepeljen benne a kulcsszó, csakúgy, mint a kép URL címében.
- A konkrét tartalom szintén legyen tagolt és tartalmazza a kulcsszót és annak szinonimáit.
Az utolsó folyamat az off-page SEO, ami már azzal foglalkozik, hogy mennyi, mennyire hasznos és mennyire hiteles link mutat az oldalunkra. Ez a folyamat valójában a linképítés, ami során olyan weboldalakról érdemes linket szerezni, amelyek hasznosak a felhasználó vagy olvasó számára.