A landing page landoló oldalt vagy érkező oldalt jelent, ami egy olyan része a weboldalnak, ahova a látogatók egy külső linkről érkeznek (például hirdetések) és egyetlen termék vagy szolgáltatás köré épül. Egy oldalból állnak, amelynek célja, hogy a felhasználót végigvezessük az általunk kijelölt úton, hogy végül elérjük az oldal lényegi eleméhez és például feliratkozókat gyűjtsünk. Éppen ezért nem szerencsés az oldalon kifele mutató linkeket elhelyezni, főleg, hogy a látogatók figyelme gyorsan elterelődhet olyan esetekben ha elnavigáljuk őket.
Egy landoló oldalnak több fajta célja is lehet, amelyek közül a három leggyakoribbat soroltam fel:
- Vásárlók szerzése,
- Leadgenerálás (a látogatók ajánlatot kérnek a termékre vagy szolgáltatása),
- Hírlevél feliratkozók gyűjtése
Azonban fontos, hogy ezek közül mindig csak egyetlen egyet célozzunk meg és e köré építsük az oldalt. Ha több célt is választunk, akkor fennáll az esélye, hogy végül egyiket sem érjük el.
MITŐL LESZ SIKERES EGY LANDOLÓ OLDAL?
A cél hogy elérjük a lehető legnagyobb konverziót vagyis hogy a látogatók az általunk kitűzött viselkedést követik. A landoló oldalunkra érkezőkből, ha már 3-5% az általunk kitűzött viselkedést követi elégedettek lehetünk.
RAGADJA MEG A FIGYELMET
Az oldalunkra érkezők pár másodperc alatt döntenek arról, hogy érdemes e végigolvasni az oldalt vagy sem. Ezért nagyon fontos az egyedi megjelenés, és a sablonoktól való eltérés. Keltsük fel az érdeklődésüket az arculatunk színeivel, illetve egy jól megválasztott, releváns címsorral.
Itt azt is fontos megemlíteni, hogy amennyire lehet rövidítsük le a szöveges tartalmat. (Bár ezzel kapcsolatban eltérőek a vélemények, hogy a tömör lényegre törő megfogalmazás vagy a kicsit hosszabb változat a célra vezető.) Minden esetre én azt vallom, hogy a legtöbb esetben célravezető, ha csak a lényeg marad a sallang nélkül, az viszont magas szinten tálalva. ;)
HITELES TARTALOM
Azzal, hogy hangsúlyozzuk, hogy a mi termékünk a legjobb a piacon, már nem tudunk magunknak vásárlókat generálni, mivel ezzel a fogyasztók már sok helyen találkoztak és nem fogják a termékünket ezért jobbnak ítélni.
Ahelyett, hogy a termék vagy szolgáltatás előnyeivel foglalkozunk, inkább azt gyűjtsük össze, hogy a vásárlónak miért lesz jobb attól, ha minket választ.
HASZNÁLJUNK KÉPEKET
Ahogy azt már a múltkori posztomban is kifejtettem ITT, a képeknek nagy jelentősége van és néha éppen egy egy kép miatt billen az ügyfél mérlege a mi termékünk felé. Hiszen mennyivel egyszerűbb elcsalogatni a vendégeket jól megkomponált ínycsiklandozó képpel a sarki vendéglőbe, mint azzal a felirattal, hogy "Nálunk a legfinomabb a wiener schnitzel".
VÁLASZOLJUK MEG ELŐRE VEVŐINK KÉRDÉSEIT
A termékkel kapcsolatban a lehető legtöbb dologra adjunk választ, mégpedig úgy, hogy mi magunk is végig gondoljuk, hogy ha egy hasonló terméket keresnénk, akkor milyen kérdésekre keresnénk a választ. Például egy körömlakk esetében nem mindegy hogy milyen színekben érhető el, vagy hogy milyen gyorsan szárad, míg egy telefon megvásárlásakor ennél jóval több információra van szükségünk a döntésünk meghozatalához.
HASZNÁLJUNK CALL TO ACTION GOMBOKAT
Ezekkel a gombokkal lényegében cselekvésre ösztönözzük a látogatót: például hírlevél feliratkozásra, vagy vásárlásra. Fontos, hogy ezeknek a gomboknak figyelemfelkeltőnek kell lenniük, és a rajtuk szereplő szövegnek egyértelműen jeleznie kell, hogy mi fog történni a gomb megnyomásakor. Például "megrendelem", "feliratkozom".
ÜGYFELEK VÉLEMÉNYE
Sokakra, köztük rám is pozitív hatással van, ha gondolkozom egy adott termék vagy szolgáltatás igénybevételekor, hogy szembe találom magam egy pozitív véleménnyel, vagy többel. Sokkal szívesebben teszem le a voksomat olyan termék mellett, amivel kapcsolatban már vannak vélemények. Bátran osszuk meg a felhasználói vagy ügyfél véleményeket! Persze azt is hozzá kell tenni, hogy bennem sajnos már volt, hogy a vásárlói vélemények negatívumot váltottak ki, amikor egyértelmű volt számomra, hogy nem valódi vásárlói visszajelzésekről van szó.. Szóval ilyet senki ne csináljon, ne hamisítsunk vásárlói véleményeket. De tényleg NE!
LEGYEN MOBILBARÁT!!
A mai világban ez alapkövetelmény. Működjön minden, és legyen elérhető minden opció telefonról is, hiszen a hirdetéseink, amelyekkel a landoló oldalra jutnak a felhasználók, sokszor olyan oldalakról navigálják át őket, mint az Instagram vagy a Facebook, amit nagy arányban használunk telefonos alkalmazások formájában. Mindemellett pedig manapság rengeteg fajta és rengeteg különböző felbontású eszközt használunk, és sose tudhatjuk, hogy a felhasználó épp melyik használata közben fog eljutni az oldalunkra.
JELENJEN MEG A VÁLLALKOZÁS VAGY CÉG
Te rendelnél olyan oldalról, ahol nem tudod, hogy pontosan ki forgalmazza az adott terméket? Nos, ezzel feltehetően az oldalunkra látogatók is így vannak, akik szeretik tudni, hogy ki áll a termék vagy szolgáltatás mögött. Az weboldalon megjelenő logó hitelességet és bizalmat kelt a felhasználóban és hát végső soron ez is a célunk. :)
KÍNÁLJ FEL VALAMIT, AMI MÁR MOST AZ ÖVÉ LEHET
Természetesen INGYEN. Ki ne szeretné az ingyen dolgokat? Főleg, ha azzal kapcsolatos, ami iránt érdeklődünk? Lehet ez egy e-book de lehet egy kisebb, a terméket bemutató dokumentum is vagy egy edzésterv amely tökéletes kiegészítője az általad forgalmazott fehérje turmixnak! A lényeg, hogy kapcsolódjon a témához és hasznos legyen a felhasználó számára!
Nézd meg a legutóbb összeállított landoló oldalamat: http://www.german-herbs.evelyndesign.hu/